Oracle Cloud dla Guitar Center

Oracle Cloud dla Guitar Center

Oracle Cloud dla Guitar Center

Guitar Center to największy na świecie sprzedawca instrumentów muzycznych, który w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania klientów na nowe usługi, postanowił przenieść swoje podstawowe procesy cyfrowe do Oracle Cloud – w tym platformę e-commerce, zarządzanie zamówieniami i magazynem, prognozowanie popytu oraz planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Dzięki migracji firma odnotowała ponad 30%-ową poprawę wydajności i zamierza zaoszczędzić ponad 40% na wydatkach związanych z utrzymaniem platformy.

Guitar Center jest światowym liderem w sprzedaży instrumentów muzycznych. Marka zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników w ponad 550 punktach sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i oferuje zakup nowych i używanych instrumentów muzycznych, ich wynajem i naprawy, a także lekcje dla muzyków o różnym stopniu zaawansowania.

Pojawienie się pandemii stworzyło dwa kontrastujące wyzwania dla sprzedawcy – globalne blokady doprowadziły do wyzwań związanych z podażą produktów i zapotrzebowaniem wśród klientów, a późniejsze zniesienie obostrzeń wywołało ogromne odrodzenie biznesu. Przedsiębiorstwo zdało sobie wówczas sprawę, że infrastruktura lokalna musi zostać zmodernizowana, tak aby zapewnić marce elastyczność i skalowalność, które są niezbędne do zapewnienia bezawaryjnej pracy i umiejętnego radzenia sobie ze zmieniającymi się oczekiwaniami klienta. W związku z potrzebą marka zdecydowała się przenieść swoją infrastrukturę, aplikacje służące klientom oraz zadania o znaczeniu krytycznym do chmury Oracle. Nowe rozwiązanie zapewni bezpieczeństwo, skalowalność i możliwość dostosowania pojemności w zależności od zapotrzebowania.

Źródło: Oracle.com

„Ostatnie dwa lata były przerywane ogromnymi wahaniami popytu ze strony klientów, tworzącymi efekt ‘byczego bicza’. Gdy stawialiśmy czoła wyzwaniom, zdaliśmy sobie sprawę, że musimy uzyskać elastyczność w całej naszej infrastrukturze, aby można ją było szybko dostosować w zależności od warunków biznesowych. Dzięki OCI i jej usłudze bazy danych Exadata jesteśmy w stanie obsługiwać wysoce połączone, rozproszone środowisko chmurowe bez konieczności zmiany platformy naszych podstawowych systemów” – mówi Ravi Balwada, CTO w Guitar Center